Thursday, March 18, 2010

sarawak...

soal hati dan perasaan susah utk diramal... marah? kecil hati? merajuk? entahlah.. hehe... maybe terkilan sbb dia bkn org pertama yg bagtau hal tu.. kebtlan org lain yg btanya, aku ada di situ dan org yg ditanya tu gugup utk mjawab soalan tu sambil melirik2 aku disebelahnya.. ehm... naluri kuat mengatakan yg dia akan jumpa 'org itu' walaupun yg empunya diri tu bgtau yg sebaliknya... aku tiada hak utk halang dia dr jumpa 'org tu' dan sesungguhnya kalau pun hak itu wujud.. semuanya bergantung dgn dirinya juga... biarpun aku kata tidak tp dirinya kata ya atau sebaliknya.. hak tu akan hilang juga... sapa la aku utk buat mcm tu??? hahahaaa...
cemburu?? penting diri??? entahlah... bila difikirkan semula... aku br saja wujud dlm hidupnya dan 'org tu' pulak sudah lama berada dlm hidupnya.. so, aku sedar utk berdiri di mana... terhiris bila dia tdk bgtau hal ni walaupun mlm tu mcm biasa dia call... tghari tu aku tunggu call or sms dr dia.. mo tahu perkembangan diri dia... i'm worried bout dia, i do care bout dia n really miss dia. mo call tp risau mengganggu... so, i said to myself, dia really busy so that dia can't make any call or send me sms... i understood bout that...bila dia bgtau 'org tu' call n tghari dia pegi jumpa 'org tu' sbb 'org tu' mo jumpa... damn it hurts me...
am i sensitive??? ehm.. entahlah.... apa2 pun, aku cuma berharap aku dgr sendiri drpd mulutnya. biar dia la org pertama yg bgtau ttg apa2 dan bknnya dr org lain.. aku blh terima walau teruk n sakit mcmana pun... manusia mana yg tdk buat kesilapan??? hehe...

aku bersyukur ke hadrat Allah swt kerna aku jatuh cinta lg setelah sekian lama pintu hatiku tertutup. aku percaya semua yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknya...

my pray : Ya Allah, Ya Tuhanku.. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala2nya.. Engkau mempunyai jawapan bg setiap permintaan hamba2Mu Ya Allah.. Hambamu ini insan yg kerdil memohon dariMu Ya Allah.. jika dia tercipta untuk ku.. maka Engkau dekatkanlah dan satukanlah hati kami berdua bukan saja untuk di dunia tapi juga untuk di akhirat.. Wujudkanlah perasaan kasih dan sayang di antara kami berdua Ya Allah.. Engkau redhailah perjalanan hidup bukan saja untuk kami berdua tapi juga untuk ahli keluarga kami dan org2 Islam keseluruhannya dengan cahaya nur dariMu Ya Allah... Tetapkanlah iman dan sabar dlm hidup kami... amin....

2 comments:

kartika said...

jika ikhlas dan jujur dalam apa jua keadaan, pasti imbalannya akan membahagiakan kita biarpun saat dan ketika itu lewat.

salehuddin said...

Setelah baca hasil nukilan diblog ini, baru saya tersedar bahwa rupa-rupanya ada kehidupan orang lain yang lebih tragis dan sakit penceritaan realitinya. Saya alpa dengan mengingatkan bahwa apa yang berlaku dalam hidup saya sesuatu yang terlalu menyakitkan dan mana mungkin dilalui oleh orang lain. Benar-benar saya salah selama ini. Terima kasih kerna sudi menyajikan cerita pengalaman kehidupan kamu. Saya secara peribadi, menghargai segala-gala yang dikongsikan dalam blog kamu.